Seurakunnalle – Terveiset vanhimpien ja sanassa palvelevien veljien kokoontumisesta

Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa!

Seurakunnan vanhimmat – paimenet ja opettajat (Ef. 4:11-16) – sekä julistus- ja opetustyössä palvelevat veljet kokoontuivat – kuten seurakunnalle oli edeltä ilmoitettu – lauantaina 9.12.2023 yhteen.

Miltei päivittäisen – läheisen ja lujan sekä hyvän ja rakentavan – veljesyhteyden lisäksi olimme nähneet hyväksi vielä loppuvuodesta 2023 viettää yhden kokonaisen päivän yhdessä ja keskenämme; halusimme monien kiireiden keskellä erottaa ja pyhittää päivän Herran etsimiseen, hänen, joka on sekä "seurakunnan pää" (Kol. 1:14-18) että "ylipaimen" (1. Piet. 5:1-4). Veljespäivästä seurakunnan kokoontumisessa ilmoittaessa seurakuntaa oli myös pyydetty rukoilemaan Herralle ja hänen tahtonsa etsimiseen erotetun päivämme ja meidän puolesta.

Aloitimme yhteisen lauantaipäivämme heti aamulla kello yhdeksän jälkeen. Koko päivän saaton vietimme aikaa yhdessä: rukoilimme, keskustelimme, käsittelimme asioita, rakennuimme, virvoituimme, aterioimme jne. Raamattuopetuksia ja -tunteja pidin pitkän päivän aikana kaksitoista. Vaikka yhdessäolomme Herran edessä ulottui aina alkuyön ensimmäisiin hetkiin saakka, lauantaipäivämme kului hyvinkin nopean tuntuisesti.

Iloisina ja Herrassa ravittuina ja virvoittuneina jätimme taaksemme Herran siunaaman ja tarkoituksensa täyttäneen rakentumislauantaimme – sangen kiitollisin sydämin ja hyvin mielin.

"Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela" (Ps. 68:20).

Seurakunnan vanhimpina, julistus- ja opetustyössä palvelevien veljien tukemina ja auttamina, olemme – aivan kuten olemme olleet antautuneita, innokkaita sekä yksimielisiä tähänkin asti – tulevinakin päivinä valmiita, alttiita, toimeliaita, päättäväisiä ja varustettuja "paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut" (Ap. t. 20:28) ja antamaan aivan kaikkemme "Jumalan lauman" (1. Piet. 5:2) hyvinvoinnin ja hengellisen kasvun, rikastumisen ja eteenpäin pääsemisen puolesta.

Kiitän vielä seurakuntaa – teitä rakkaat veljet ja sisaret – rukouksesta – meille ja koko seurakunnalle tärkeän – päivämme puolesta!

Rauha teille (1. Piet. 5:14)!

Veljespäivän jälkeen, vanhimpien ja veljien puolesta,
Seurakunnan työntekijä