Kaikki kaikissa täyttää

Paavali kirjoittaa kirjeessään Efeson paikalliselle seurakunnalle Herran seurakunnasta eli Herran ruumista, että se "...on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää" (Ef. 1:23).

Olen saanut vaeltaa Herran seurakunnan keskellä, veljien ja sisarten kanssa jo useita vuosia kohden Jumalan iankaikkista valtakuntaa. Olen todella saanut elää todeksi sitä, mistä Paavali kirjoittaa.

Seurakunnan keskellä on ja vaikuttaa itse seurakunnan Herra, Jeesus Kristus.

Seurakunnan keskellä taivaallinen Isä pitää huolta lapsistaan, myös minusta.

Seurakunnan keskellä olen saanut runsaasti hengellistä ravintoa, siis tervettä ja raitista Raamatun opetusta.

Seurakunnasta löytyvät veljeni ja sisareni Kristuksessa.

Seurakunnasta löytyvät ystäväni.

Seurakunnan jäsenyydessä vaeltaessa elämä on antoisaa.

Seurakunnan keskellä mielekästä tekemistä ja toimittamista – siis Herran palvelemista – riittää aivan jokaiselle päivälle niin paljon kuin vain ehtii tehdä.

Seurakunta – Kristuksen ruumis – todellakin kaikki kaikissa täyttää.

En tarvitse enkä kaipaa muuta, sillä tässä on yltäkylläinen elämä, jonka Jeesus lupasi antaa (Joh. 10:10).

Eläthän sinä jo tätä todeksi?

Miika Koskela
14.11.2021